Начин на живот след бременността

Нашите 8 съвета за начина на живот на новите майки ще Ви помогнат да се справите с някои от трудностите на родителството и да се изпълните с увереност.

Едно бебе може да преобърне Вашия свят с главата надолу – по най-хубавия начин!

Нормално е да се чувствате объркана и изтощена през първите няколко седмици, докато установите най-добрия ред за Вас и Вашето бебе.

Тези 8 съвета за начина на живот на новите майки са създадени, за да Ви помогнат да се справите с изискванията на майчинството, така че да можете да се наслаждавате на тези прекрасни ранни месеци с Вашето новородено.

1. Спазвайте добре балансирана диета

Здравословното хранене ще Ви помогне да се справяте с бързо променящите се изисквания на майчинството и ще осигури кърма с добро качество за Вашето бебе. Вижте повече на нашата страница хранене на новата майка.

Дремвайте при всяка възможност - особено когато Вашето бебе спи
2. Приемайте всеки ден хранителна добавка с мултивитамини и минерали

Хранителните нужди се повишават с до 188% по време на кърмене, за да се посрещнат нуждите на майката и на бебето. Ако кърмите, може да не получавате достатъчно хранителни вещества за Вас и за него само от храната. Можете да подкрепите своята диета с хранителна добавка с витамини и минерали като Елевит, създадена за жени, които кърмят.

3. Почивайте!

Вие знаехте, че ще бъде уморително, но нищо не може да Ви подготви за това колко изтощаващо може да бъде едно новородено! Ето няколко начина да запазите енергията си.

  • Сядайте, когато можете, и дремвайте, докато Вашето бебе спи.
  • Вършете само най-основнта домакинска работа. Бърсането на прах по первазите може да почака.
  • Опитайте се да се отпуснете и използвайте техниките за релаксиране, които научихте по време на бременността, за да отпочинете.
  • Хранете се просто и здравословно, така че да не се налага да готвите много.
  • Накарайте половинката си да се включи в грижата за бебето. Това ще Ви даде възможност да починете и ще помогне за изграждането на връзка между него и малкото човече.
  • Помолете другите да Ви помогнат. Приятели и роднини ще бъдат щастливи да помогнат за ежедневните Ви задачи или да Ви изслушат с внимание.
4. Преборете се с потиснатото настроение след раждането

Комбинацията от хормонални промени и липса на сън може да Ви накара да се чувствате тъжна и раздразнителна 3 до 4 дни след раждането. За да повишите настроението си, помолете някого, в когото имате доверие, да гледа бебето за няколко часа, докато Вие правите нещо, което Ви харесва, или наваксвате със съня. Разговор с някого относно това как се чувствате може също да Ви накара да се почувствате по-добре.  

Ако се чувствате тъжна и изморена в продължение на повече от 2 седмици след раждането, говорете с Вашия лекар или акушерка.

5. Правете някакви упражнения

Леките физически упражнения може да помогнат за подобряване на настроението, да повишат Вашата енергия и да Ви върнат по-бързо към добрата форма. Препоръчва се стремите към най-малко 30 минути физическа активност с умерена интензивност като бързо ходене или плуване, за предпочитане всеки ден. Не се натоварвайте много през първите няколко месеца и засилвайте постепенно.

Упражненията за тонизиране на мускулите на тазовото дъно и на корема след бременността ще помогнат за възстановяването Ви след раждането.

Mum pushing pram

6. Излизайте от вкъщи

Опитайте се да правите редовни разходки с бебето в кенгуру или в количката, за да не се чувствате „вързана“ вкъщи. Добре е също за Вашето бебе да се стимулира от света навън. Ако искате компания, потърсете група във Вашия район, където новите майки се събират заедно да се разхождат и да си комуникират. 

Здравословното хранене ще Ви помогне да се справяте с бързо променящите се изисквания на майчинството и ще осигури кърма с добро качество за Вашето бебе
7. Избягвайте алкохола

Най-добрият съвет е да стоите далече от алкохола, ако кърмите. Той преминава в кърмата и след това във Вашето бебе.

8. Проверете лекарствата, които приемате

Ако кърмите, кажете на Вашия лекар или фармацевт, преди да приемете някое лекарство. Те ще Ви помогнат да изберете най-добрата възможност.

Вашият списък със задачи за първите няколко месеца…

Ние създадохме полезен списък с нещата, които трябва да направите сега, когато бебето е вече тук. Прочетете и разпечатайте нашия полезен списък за нови майки и го използвайте, за да Ви помогне да се организирате.

Започнете тук, ако сте....