Стрес по време на бременността | Елевит®

Бременност

Стрес по време на бременността

Нервна жена, облечена в бяло

Тази статия може да Ви помогне да си отговорите на следните въпроси:

Защо бременността е стресираща?

Какви са основните причини за стрес по време на бременност?

Как мога да се справя със стреса по време на бременност?

Чакането и опитите приключиха - бременна сте. Това е страхотна новина. Но защо все още се чувствате толкова стресирана?

Научете повече за:

    Понякога бременността може да бъде объркваща. Въпросите са безкрайни. Добре ли е бебето ми? Ще бъда ли добра майка? Дали раждането ще бъде твърде болезнено за мен? Дали партньорът ми все още ще мисли, че съм секси? Ще бъде ли тялото ми отново същото?

    Всяка жена изживява по свой начин бременността и нито една не е абсолютно еднаква с друга. Когато обмислите какво да предприемете - не само да отгледате мъничкото човече, но и да поемете отговорност за много, много години напред - лесно е да разберете как може да се прокрадне известно безпокойство, стрес или тревога.

    Не забравяйте, че повечето жени изпитват стрес по време на бременността си и че това е нормално.

    Идентифицирането на източника на Вашия стрес може да  Ви помогне да решите как да го понижите. 

    Ако напрежението на работното място стане твърде голямо, може би е необходим честен разговор с шефа  Ви. Ако се притеснявате как Вие и Вашият партньор ще се справите финансово след раждането на Вашето бебе, получаването на някои професионални съвети може да  Ви е от помощ.

    Важно е да се справите със стреса, ако това засяга живота  Ви, затруднява  работата или съня Ви или  Ви кара да се чувствате зле.

    При различните хора ще работят различни стратегии за намаляване на стреса. Намирането на собствен начин да се отпуснете е от съществено значение, особено когато нивата на стрес са високи.

    • Упражнение: 30 минути бързо ходене или плуване през повечето, ако не и всички дни от седмицата може да направят чудеса.
    Pregnant woman practicing yoga

     

    • Освободете ума си: Инвестирането в приложение за медитация и самоосъзнаване, присъединяването към група за йога или разходка,  може да  Ви помогнат да се фокусирате отново и да облекчите симптомите на стреса.
    • Комуникирайте: Намерете някого, с когото да говорите - Вашия партньор, приятел, майка или терапевт. Способността да изразите своите страхове и раздразнения може да  Ви помогне да видите колко нормални и разрешими са повечето от тях.
    • Избягвайте отрицателните емоции: Хората обичат да дават мнението си - независимо дали го искате или не - и негативното бърборене може да окаже влияние върху нивата на стрес. Ако някой  Ви кара да се чувствате притеснени от неговите истории на ужасите, учтиво се откажете от разговора и си тръгнете. 
    • Отделете малко време за: Разходка, четене на книга, гледане на филм, оформяне на маникюр. Всичко, което  Ви харесва да правите сами, ще  Ви помогне да освободите главата си и ще  Ви даде възможност да се съсредоточите само върху положителното.

      Ако по което и да е време на бременността се чувствате изключително притеснени или стресирани, говорете с личния си лекар.