Фертилитет при мъжeте

Мъжкият фертилитет има много важна роля в подготовката за забременяване.

Мъжкият фертилитет

Мъжкият фертилитет има много важна роля в подготовката за забременяване. Нашите ръководства за хранене и грижа за тялото са изготвени с цел да Ви помогнат да изградите здравословна основа за бременност.

Понякога двойките се фокусират върху здравето на жената при подготовката за бебе и забравят за здравето на мъжа. Създаването на деца е общо усилие и мъжете трябва да вземат мерки за оптимизиране на спермата, за да има възможно най-добри шансове за зачеване.

Защо състоянието на спермата е важно

Спермата играе много важна роля в процеса на оплождане. Пътят, който сперматозоидите изминават до дадена яйцеклетка често бива сравняван с човек, който се опитва да преплува дистанция от няколко хиляди километра.

За щастие съществуват няколко прости стъпки, които можете да следвате, за да имате най-добри шансове за зачеване.

От известно време правите опити за зачеване?

Ако сте над 35 години и опитвате редовно вече 6 месеца или сте под 35 години и опитвате редовно вече 12 месеца и не сте забременяла, най-добре е да се консултирате с Вашия лекар. Това ще ви помогне да идентифицирате всякакви проблеми, които могат да пречат на зачеването и да помогнат за намаляване на притеснението, което и двамата чувствате.

Трябва да потърсите медицинска помощ по-рано, ако:

  • лекар е казал на Вас или на партньора Ви, че имате проблеми с фертилитета;
  • имате някакви въпроси или притеснения относно планирането на бременност.

Храненето в периода преди забременяването

За зачеването на бебе са нужни двама. Разберете какво може да направи Вашият партньор, за да помогне да подобрите шансовете си да заченете веднага.

Има много фактори, които могат да повлияят на състоянието на спермата на вашия партньор. От химикалите и токсините, на които сме изложени всеки ден, изпълненият със стрес начин на живот, нездравословното хранене, заседналият начин на живот, до седенето или случайното излагане на тестисите на по-високи температури за дълги периоди от време.

За да гарантира, че е възможно най-подготвен, партньорът Ви може:

  • Да увеличи приема на цинк, „минералът на мъжкия фертилитет“, като консумира стриди, червено месо, спанак и тиквено семе;
  • Да яде много риба, за да си набави мастни киселини, които поддържат здравето на спермата;
  • Да си набавя много антиоксиданти чрез зелени зеленчуци, бобови култури, ядки, зърнени култури, плодове (най-вече ягоди, малини и др.), черен шоколад и червено вино в умерени количества;
  • Да избягва пушенето и прекомерната консумация на алкохол;
  • Да опитва да намали стреса;
  • Да се поддържа във форма и да поддържа тегло в здравословната граница, да спортува редовно и да спазва здравословен хранителен режим;
  • Да избягва дейности, които излагат тестисите му на прекомерна топлина или облъчване, горещи вани и продължително седене (особено когато лаптопът е поставен в скута му);
  • Да се опитва да прави секс два до три пъти седмично, за да поддържа оптимално здраве на спермата.

L.BG.MKT.08.2019.1418